یاد مدرسه نمونه ابن سینا « زمانی » بخیر

این وبلاگ یادآور خاطرات دانش آموختگان و دانش آموزان و دبیران ومدیران و معاونان مدرسه از سال 1368 تا کنون می باشد.

یاد مدرسه نمونه ابن سینا « زمانی » بخیر

این وبلاگ یادآور خاطرات دانش آموختگان و دانش آموزان و دبیران ومدیران و معاونان مدرسه از سال 1368 تا کنون می باشد.

یاد مدرسه نمونه ابن سینا  « زمانی »  بخیر

هم اکنون حدود 29 سال از تاسیس مدرسه ی راهنمایی نمونه دولتی ابن سینا (عبدالحسین زمانی) در منطقه ۱۹ آموزش و پرورش شهر تهران گذشته است . طی این مدت عده ای زیادی از دانش اموزان میهمان این مدرسه بوده اند که خوشبختانه امروزه بسیاری از آنان جزئی از مهندسان کار کشته ی کشور عزیزمان می باشند عده ی دیگری نیز بر اساس شرایط زندگی و سرنوشت در سایر رشته ها به تحصیلات خود ادامه داده و اکنون در پست های مهم دیگری مشغول به خدمتگذاری می باشند . البته عده ای نیز باز بر اساس شرایط زندگی سرگرم مشاغل آزاد شده اند ، بدون شک تمام دانش آموختگان این مدرسه خاطرات تلخ و شیرینی از این مدرسه از دوستانشان از مدیران و معاونان و دبیران و ....... دارند . اینجانب عباسعلی سامانی به عنوان کسی که از سال تحصیلی 1366 تا کنون یعنی 1395 افتخار خدمت در این مدرسه را داشته ام از تک تک دانش آموختگان این مدرسه خواهشمندم که خاطرات تلخ و شیرین خود را حتما با اسم بردن از دوستان یا معلمان مربوطه یا ناظم ها و مدیران مربوطه در قسمت(نظر) وبلاگ قرار دهید اینجانب بعد از بررسی آن ها در کوتاهترین فرصت آن خاطره را با نام همان عزیزی که فرستاده در وبلاگ به نمایش می گذارم .از ایمیل اینجانب نیز میتوانید استفاده کنید:
samani494@gmail.com

باشد که خاطراتمان زنده شود . از خاطرات همکاران عزیز نیز با صمیمیت ، استقبال میشود .

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت استاد عزیزم

احمدرضا آذرمهر؛ دانش آموز و البته مسئول واکس مدرسه راهنمایی ابن سینا بین سال های 82 تا 85 هستم. واقعا خیلی خیلی بیشتر از آنچه که فکر کنید خوشحال شدم از اینکه امروز وبلاگتون رو کاملا اتفاقی دیدم و متوجه شدم هنوز هم با گذشت این همه سال به یاد ما شاگردای بی معرفتتون هستید. من سال 83-84 کلاس اخلاص دو (اگر اشتباه نکنم چون تا جایی که به یاد دارم پایه اول ایمان بود دوم اخلاص و سوم ایثار) دانش آموزتون بودم و متاسفانه یا خوشبختانه!! از دانش آموزای شیطون و شلوغ کلاس بودم که احتمالا به همین دلیل هم بنده رو به یاد داشته باشید!!
ما اینقدر از ابن سینا، معلمای بسیار خوب و البته اردوهای مشهد و سرعین و کاشان و نطنز و ابیانه و نیاسر خاطره داریم که هنوزم که هنوزه تو جمع های دانشگاه و دوستان ذکر خیر مدرسه ابن سینا هست و همه دوستانمون از وجود این همه خاطره که ما داریم، آن هم در دوران راهنمایی، قبطه میخورن.
من هم مثل بقیه هم کلاسی های اون زمانم بعد از ابن سینا وارد مدرسه همت شدم و دیپلم ریاضی گرفتم اما بدلیل علاقه و هم چنین شغل خانوادگی سال پیش دانشگاهی تغییر رشته دادم به تجربی و بعد از یک سال پشت کنکور ماندن الان دانشجوی سال چهارم پزشکی هستم و البته به همین دلیل هم بعد از سال سوم دبیرستان از بچه ها خبری ندارم جز اینکه بعضی از دوستان دانشگاه چه رشته هایی قبول شدن!!
امیدوارم همونجور که من اتفاقی وبلاگ زیباتونو دیدم بقیه هم ببینن و دوباره فرصت بشه همه دور هم و به یاد قدیم تو مدرسه جمع شیم. من هم از همین جا بهتون قول میدم حتما در اولین فرصت بیام مدرسه و ببینمتون. خیلی خیلی خوشحال و ممنونم از اینکه به یادمون بودید و تمام دبیرایی که زحمت کشیدن تا به اینجایی که الان هستم برسم علی الخصوص دبیرای مدرسه ابن سینا و شخص شما آرزوی موفقیت و خوشبختی میکنم.

###################################################################
سلام بر آقای آذرمهر عزیز
از این که با وبلاگ ارتباط برقرار کردین ممنونم .
از خواندن متن ارتباط  شما خیلی خیلی خوشحال شدم چون بالاخره یه دکتر در میان ابن سینایی ها داره پیدا می شه!
چناب آذرمهر 
سالهای سال (تا اونجاش که من یادمه اقلا 26-27 سال) دانش آموزان مدرسه ابن سینا(زمانی) وقتی در دبیرستان رشد یا همت پذیرفته می شدن بالاچبار وارد رشته ی ریاصی فیزیک می شده اند چون این مدارس فقط مهندس تربیت می کنن!!!
در حالی که اگر این دبیرستان ها  به رشته ی علوم تجربی هم اهمییت می دادن عده ی فراوانی از دانش آموزان ما وارد 
آن رشته می شدند و مطمین هستم که در اون صورت الان خیل عظیمی از پزشکان ماهر و متعهد کشور مان را تشکیل می دادن ، اما افسوس که بسیاری از اونا زورکی مهندس شدن !!!
حالا که شما تونستین وارد رشته ی پزشکی بشین واقعا جای خوشجالی و تقدیر داره .
ایمیل شما را منتشر می کنم تا دوستان قدیم بتونن شمارو پیدا کنن . 
براتون آرزوی موفقییت می کنم /سامانی
###################################################################

  • عباسعلی سامانی

                                                     به نام خدا

   " گفتم شبی به مهدی (عج) ، از تو نگاه خواهم         گفتا که من هم از تو ، ترک گناه خواهم "

دوست من ، سلام

آخرین روزها و شاید آخرین ساعاتی باشد که اینگونه، همه باهم ، کنار هم هستیم . برای من سخت است که

می بینم به انتهای این با هم بودن رسیده ایم .

سه سال با هم بودیم ، مثل یک خانواده ، سه سال ، گاهی اوقات با هم شاد شدیم و گاهی هم ناراحت ،برخی اوقات هم باعث رنجش خاطر همدیگر شدیم . گاهی اوقات به هم خندیدیم و بعدش پشیمان شدیم و گاهی هم دست یکدیگر را گرفتیم و با هم خندیدیم . برخی اوقات حال همدیگر را گرفتیم و کلی حال کردیم  ولی باز هم بعدش پشیمان شدیم  و گاهی با هم درد دل کردیم . الان که دارم این مطالب را می نویسم، یاد برخی از خاطرات این سه سال افتاده ام . یاد استرس شدید بعضی از شما در روز مصاحبه ی سال اول افتاده ام ،یاد اردوی توجیهی سال اول و سفارش برخی از اولیا که مراقب بچه ی ما باشید که یه موقع شب جایش را ..!یاد ماجرا های کلاس ورزش و نرمش های 45 دقیقه ای . یاد دانش آموزانی که از مدرسه ی ما رفتند ، یاد مبارک آبادی ، قاسمی ، قریشی ، قرایی ، بیات ، سردارملی ، کریمی ها ، اسماعیل پور ، فتحی ، توکلی ، منصوری ، نیک نفس ، آقایاری ، جلیلی ، رمضانی ، سلطانی ، کمندی ، مهران قدرتی ، انگوتی ، منصورحسینی، قلیزاده و آهنگرانی...

یاد اردو هایی که با هم رفتیم ، یاد باغات شهر ری ، یاد اردو های با صفای مشهد ، حرم امام رضا(ع)،زیارت وداع ، مخصوصا اردوی جشن تکلیف  ، یاد قول هایی که به امام رضا دادیم تا وقتی که برگردیم ...، یاد آزمون ها و رتبه ها ، یاد جایزه دادن ها و تعهد گرفتن ها ، یاد چک و چونه زدن و درگیری و دعوا برای گرفتن حق بچه های پایه ی خودمان ، یاد شکایت های شما از برخی از معلمان ، یاد عصبانیت های خودم و داد زدن ها ، یاد در آوردن اشک شما توسط من و گاهی بالعکس ، یاد کلک هایی که به من زدید یا می خواستید بزنید و نتوانستید ، و یاد ...

 ولی هرچه بود ، گذشت .

می دانم که نتوانستم آنچنان که شایسته ی شماست ، حق شما را ادا کنم . می دانم ضعف ها و اشتباهاتی در کارم داشته ام .می دانم  که نتوانسته ام آنچنان که در نظر خودم بود ، عدالت را برقرار سازم  و می دانم بار ها باعث ناراحتی شما شده ام . می دانم که ...ولی بدانید و مطمئن باشید که هیچ قصد و غرضی نبوده هدف فقط و فقط  شما و آینده ی شما بوده است . بدانید که من همه ی شما را مثل برادر خودم می دانم و آینده ی شما برایم خیلی مهم است .

آرزو دارم که رابطه ی مان در آینده ، مانند دو دوست ادامه داشته باشد و از احوال هم با خبر باشیم و در صورت نیاز ، یار و مددکار هم باشیم . دوست دارم که هر وقت احساس کردید که کاری از دست من بر می آید حتما مرا با خبر کنید . دوست دارم در یکی از تماس های تلفنی مستمرتان ، مرا از تاریخ جشن ازدواجتان مطلع کنید (الان ذوق نکنید،اینو برای ده پانزده سال دیگه گفتم !)دوست دارم ...

دعا کنید ان شاءالله همه ی ما عاقبت به خیر شویم و در پیشگاه خدا ، رو سفید .

                                                                             

                                                                            علیرضا مسگری مشهدی

                                                                                  31 خرداد 1384                                                    mesgarimashhadi@yahoo.com

 

 

  • عباسعلی سامانی

روز چهارشنبه 11 آذرماه 1394 مصادف است با اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) به همین جهت گروهی از دانش آموزان برنامه ی تعزیه خوانی را که تدارک دیده بودند از ساعت 11 الی 12/30 روز سه شنبه 10 آذرماه در حیاط مدرسه اجرا کردند . عکس های زیر مربوط به این مراسم معنوی و با شکوه است :

  • عباسعلی سامانی

در تاریخ سه شنبه دهم آذرماه 1394  به اتفاق همکاران : آقایان رحیم نژاد و چرمگر و معظمی  دانش آموزان سه کلاس هفتم را به اردوی  استادیوم ورزشی در پارک بهار بردیم . 

عکس های زیر مربوط به این روز می باشد .

در عکس های زیر دانش آموزان توسط آقایان معظمی و رحیم نژاد  ، توجیه می شوند :


آقایان معظمی و رحیم نژاد در حال تصمیم گیری برای بچه ها . خوبه دعواشون نشه !!!


اینم عکسی از من و دوست عزیزم آقای چرمگر با بچه ها 

بعضی از بچه ها بازی رو خیلی جدی گرفته بودن :


بعضی ها هم اون قدر انرژی داشتن که در فضا پرواز می کردن :


بعضی ها هم که کمتر اهل فوتبال بودن کنار زمین فوتبال ، والیبال بازی می کردن :



واینم یه دروازه بانه که حوصله اش سر رفته چون توپ  فقط وسط زمین می چرخه و به دروازه نمیاد تا بگیره !!!

  • عباسعلی سامانی